Een klachtenmanagement systeem is een softwaretool die organisaties helpt bij het beheren en oplossen van klachten en feedback van klanten. Het systeem helpt bij het vastleggen, volgen, analyseren en oplossen van klachten, wat leidt tot betere klanttevredenheid, hogere loyaliteit en een betere reputatie van het bedrijf.
ContactEen klachtenmanagementsysteem is te vergelijken met een incident management systeem. In dit artikel geven we je tips waar je op moeten letten bij het kiezen van software. En als je er even niet uitkomt: onze adviseurs staan voor je klaar.
Je bent niet voor niks op zoek gegaan, maar waarom zou je klachtenmanagementsoftware aanschaffen? Voor bedrijven van elke omvang en in elke sector kan een klachtenmanagementsysteem helpen om klanttevredenheid te verbeteren en reputatie te versterken. Daarnaast wordt het vaak ingezet bij overheidsinstellingen, zoals gemeenten of waterschappen om klachten van burgers over diensten of beleid op te kunnen lossen.
Online software helpt klachtenmanagement makkelijker te maken. Wil jij integraal inzicht en meer efficiëntie in je klachtenproces? Wij informeren je graag over de mogelijkheden.
Meer informatieEen klachtenmanagement systeem biedt verschillende voordelen voor organisaties, waaronder:
Bij het kiezen van een klachtenmanagement systeem zijn er verschillende factoren waarmee rekening moet worden gehouden, waaronder:
Verbeter jouw klanttevredenheid, of dit nu de interne klant is of externe klant, het wordt mogelijk gemaakt met de software oplossingen van Smile. Laat ons je helpen het proces in goede banen te leiden.
Neem contact met ons op om jouw vraagstuk te bespreken. Of boek gelijk een vrijblijvende demo.
Single sign-on zorgt ervoor dat je eenmalig inlogt met je bedrijfsaccount, waarna automatisch toegang wordt verschaft tot de software.
Door verschillende gebruiksmodules uit- en aan te kunnen zetten personaliseer je jouw software en daarmee de functionaliteiten van wat jij nodig hebt.
Aan de hand van het overzichtelijke dashboard houd je overzicht en controle op de opvolgstatus van taken. Trends worden inzichtelijk, zodat je pro-actief arbobeleid kan voeren.
Gebruikers kunnen in de structuur altijd naar beneden kijken, maar nooit omhoog. Zo heb je alleen toegang tot de informatie die voor jou relevant is