Hoe kies je het juiste klachtenmanagementsysteem?

Een klachtenmanagement systeem is een softwaretool die organisaties helpt bij het beheren en oplossen van klachten en feedback van klanten. Het systeem helpt bij het vastleggen, volgen, analyseren en oplossen van klachten, wat leidt tot betere klanttevredenheid, hogere loyaliteit en een betere reputatie van het bedrijf.

Contact
Lees hieronder verder

Een klachtenmanagementsysteem is te vergelijken met een incident management systeem. In dit artikel geven we je tips waar je op moeten letten bij het kiezen van software. En als je er even niet uitkomt: onze adviseurs staan voor je klaar

Wanneer gebruik je een klachtenmanagementsysteem

Je bent niet voor niks op zoek gegaan, maar waarom zou je klachtenmanagementsoftware aanschaffen? Voor bedrijven van elke omvang en in elke sector kan een klachtenmanagementsysteem helpen om klanttevredenheid te verbeteren en reputatie te versterken. Daarnaast wordt het vaak ingezet bij overheidsinstellingen, zoals gemeenten of waterschappen om klachten van burgers over diensten of beleid op te kunnen lossen.

Hulp bij klachtenmanagement

Online software helpt klachtenmanagement makkelijker te maken. Wil jij integraal inzicht en meer efficiëntie in je klachtenproces? Wij informeren je graag over de mogelijkheden.

Meer informatie

Voordelen van een klachtenmanagementsysteem

Een klachtenmanagement systeem biedt verschillende voordelen voor organisaties, waaronder:

  1. Betere klantenservice: Een klachtenmanagement systeem maakt het mogelijk om snel en efficiënt op klachten te reageren, waardoor klanten het gevoel hebben dat hun problemen serieus worden genomen.
  2. Verhoogde klanttevredenheid: Het oplossen van klachten leidt tot hogere klanttevredenheid, omdat klanten weten dat hun problemen serieus worden genomen en er alles aan wordt gedaan om ze op te lossen.
  3. Hogere loyaliteit: Klanten zijn loyaler aan bedrijven die hun klachten serieus nemen en er alles aan doen om ze op te lossen. Dit leidt tot meer herhaalde aankopen en een hogere klantwaarde.
  4. Betere reputatie: Een klachtenmanagement systeem helpt bedrijven om snel en efficiënt te reageren op negatieve feedback en klachten, waardoor de reputatie van het bedrijf verbetert.

Hoe kies je het juiste klachtenmanagementsysteem?

Bij het kiezen van een klachtenmanagement systeem zijn er verschillende factoren waarmee rekening moet worden gehouden, waaronder:

  1. Functionaliteit: Het systeem moet de functionaliteit bieden die nodig is om klachten efficiënt te beheren en op te lossen.
  2. Integratie: Het systeem moet gemakkelijk te integreren zijn met bestaande systemen en processen.
  3. Gebruiksvriendelijkheid: Het systeem moet gemakkelijk te gebruiken zijn voor alle gebruikers, inclusief klanten en medewerkers.
  4. Rapportage: Het systeem moet rapportagefunctionaliteit bieden waarmee gegevens kunnen worden geanalyseerd en rapportages makkelijk uitgedraaid.

Leg jouw vraagstuk neer bij Kader Digital

Verbeter jouw klanttevredenheid, of dit nu de interne klant is of externe klant, het wordt mogelijk gemaakt met de software oplossingen van Smile. Laat ons je helpen het proces in goede banen te leiden.

Neem contact met ons op om jouw vraagstuk te bespreken. Of boek gelijk een vrijblijvende demo.

Nieuw

Onze nieuwste artikelen

22/05/2024

Staat jouw RI&E in een spreadsheet? Dat kun je beter niet doen!

Lees verder

Drie redenen om over te stappen op online audits in de zorg

Lees verder
25/03/2024

De waarde van een goede nulmeting voor risicomanagement in de zorg

Lees verder

Single Sign On

Single sign-on zorgt ervoor dat je eenmalig inlogt met je bedrijfsaccount, waarna automatisch toegang wordt verschaft tot de software.

Flexibel systeem

Door verschillende gebruiksmodules uit- en aan te kunnen zetten personaliseer je jouw software en daarmee de functionaliteiten van wat jij nodig hebt.

Data analyse

Aan de hand van het overzichtelijke dashboard houd je overzicht en controle op de opvolgstatus van taken. Trends worden inzichtelijk, zodat je pro-actief arbobeleid kan voeren.

Organisatiestructuur

Gebruikers kunnen in de structuur altijd naar beneden kijken, maar nooit omhoog. Zo heb je alleen toegang tot de informatie die voor jou relevant is