Is jouw vraag nog niet beantwoord?
Dien een melding in bij het Customer Succes Team van AMS. We helpen je graag verder.
Op deze pagina staan de meest gestelde vragen die voorkomen bij bepaalde onderwerpen in het AMS.
Via de linkjes in de inhoudsopgave hieronder kun je navigeren tussen de veelgestelde vragen.
Ik heb nog geen AMSMijn vraag staat hier niet bij
Hoe kan ik acties/ plan van aanpak aanmaken vanuit de vragenlijsten?
Is het mogelijk om een losse actie aan te maken?
Kan ik acties inhoudelijk wijzigen?
Kan ik meerdere acties wijzigen in 1 keer?
Hoe kan ik meerdere Acties in 1 keer verwijderen?
Hoe kan ik Acties kopiëren?
Hoe kan ik Acties samenvoegen?
Kan ik de datum van de Actie veranderen?
Zodra de vragenlijst doorlopen is kan er geklikt worden op ‘Aanmaken plan van aanpak’. Deze knop is te vinden in de vragenlijst. Alle acties die hieruit komen worden opgenomen in het Plan van Aanpak/ Acties.
RI&E-dossier → Vragenlijsten → Dubbelklik op desbetreffende vragenlijst → Onderin het scherm groene knop ‘Aanmaken Plan van Aanpak’.
RI&E-dossier → Acties → Maak een keuze → Item toevoegen → Gegevens invullen → Opslaan.
Dit kan door te dubbelklikken op een actie en hier je wijzigingen door te voeren en vervolgens op Opslaan te klikken.
Ja dit kan. Je kan meerdere soorten wijzigingen in 1 keer doorvoeren. De volgende wijziging kunnen worden geselecteerd:
Stappenplan: RI&E-dossier → Acties → Maak een keuze → Wijzig gegevens → Gegevens wijzigen → Selecteer wat je wilt wijzigen → Volgorde → Voer hier je wijzigingen door → Opslaan/Wijzig.
RI&E-dossier → Acties → Maak een keuze → Wijzig gegevens → Gegevens verwijderen → Selecteer gegevens → Verwijder acties.
RI&E-dossier → Acties → Maak een keuze → Wijzig gegevens → Gegevens kopiëren → Selecteer welke gegevens → Volgende → Selecteer acties → Kopieer acties.
RI&E-dossier → Acties → Maak een keuze → Wijzig gegevens → Gegevens samenvoegen → Volgende → Vul de velden in → Voeg acties samen.
Ja dit kan door te dubbelklikken op een actie en vervolgens ‘Datum gepland’ te wijzigen.
Hoe kan ik een vragenlijst koppelen aan verschillende organisatorische eenheden?
Hoe kan ik een Rapportage draaien van een Vragenlijst?
Hoe kan ik een vragenlijst vergrendelen of inactief maken?
Kan ik meerdere foto’s en documenten toevoegen aan een vraag?
Is het mogelijk om vragenlijsten te verwijderen?
Het koppelen van een vragenlijst kan bij meerdere eenheden gemakkelijk gekoppeld worden.
RI&E-dossier → Vragenlijsten → Maak een keuze → Item toevoegen → Kies vragenlijst → Kies eenheid die deze vragenlijst moet krijgen → Opslaan.
RI&E-dossier → Vragenlijsten → Klik op desbetreffende vragenlijst → Maak een keuze → Rapportage → Kies welke informatie je wilt verkrijgen → Genereer rapport.
Het inactief maken van een vragenlijst kan alleen gedaan worden door de leverancier (Kader Digital). Dit kan aangevraagd worden bij AMS Support. Het vergrendelen van een vragenlijst kan de Beheerder-klant zelf. RI&E-dossier → Vragenlijsten → Klik op desbetreffende vragenlijst → Maak een keuze → Item bewerken → Datum vergrendeld invullen → Opslaan.
Ja dit kan door een foto en/of documenten 1 voor 1 toe te voegen. Meerdere tegelijkertijd is op dit moment nog niet mogelijk.
Ja dit is mogelijk. RI&E-dossier → Vragenlijsten → Maak een keuze → Wijzig gegevens → Gegevens verwijderen → Volgende → Selecteer welke lijsten je wilt verwijderen → Verwijder vragenlijst.
Hoe kan ik een beheersmaatregel toevoegen?
Hoe verwijder ik een beheersmaatregel?
Hoe kan ik meerdere gegevens wijzigen?
RI&E-dossier → Beheersmaatregelen → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
RI&E-dossier → Beheersmaatregelen → Dubbelklik op de maatregel die je wilt verwijderen → Verwijderen.
RI&E-dossier → Beheersmaatregelen → Maak een keuze → Wijzig gegevens → Selecteer hier wat je wilt doen → Vul hier de gegevens in → Wijzig gegevens.
Kan ik oude Acties/ Plan van aanpak inzien nadat deze zijn afgerond?
Is het mogelijk om afgeronde Acties terug te halen naar heet Actie overzicht?
Ja dit kan. RI&E-dossier → Dossier → Dubbelklik op de Actie die je wilt inzien.
Ja dit is mogelijk. RI&E-dossier → Dossier → Dubbelklik op de Actie die je wilt terughalen → Selecteer de datum in de balk ‘Datum afgerond’ → Backspace → Opslaan. Nu komt de actie te staan in het actie overzicht onder Uitvoering. Wil je de actie terug zetten naar gepland volg dan dezelfde stappen maar vink dan In Uitvoering uit.
Hoe genereer ik managementinformatie?
Hoe stel ik een Periodieke rapportage in?
Hoe verwijder ik een Periodieke rapportage?
Kan ik een bestaande Periodieke rapportage aanpassen?
Managementinformatie → Rapportage → Vul de beide data in → Verder → Selecteer hier wat je in de rapportage wilt krijgen → Genereer → Exporteer.
Managementinformatie → Periodiek → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
Managementinformatie → Periodiek → Dubbelklik op de rapportage die je wilt verwijderen → Verwijder.
Ja dit kan. Managementinformatie → Periodiek → Dubbelklik op de rapportage die je wilt aanpassen → Pas hier de gegevens aan → Opslaan.
Toetsmodule → Toetsingen → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
Toetsmodule → Toetsingen → Dubbelklik op desbetreffende toetsing → Verwijderen.
Hoe kan ik een melding maken?
Hoe kan ik een melding aanpassen?
Hoe kan ik een melding verwijderen?
Is het mogelijk om het meldingsformulier aan te passen?
Hoe moet ik een melding archiveren?
Kan ik een melding de-archiveren?
Ongevallen & incidenten → Meldingen → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
Ongevallen & incidenten → Meldingen → Dubbelklik op desbetreffende melding → Hier aanpassen waar nodig → Opslaan.
Ongevallen & incidenten → Meldingen → Dubbelklik op desbetreffende melding → Verwijderen.
Ja dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met de Support Desk van het AMS.
Ongevallen & incidenten → Meldingen → Dubbelklik op desbetreffende melding → Archiveren.
Ongevallen & incidenten → Archief → Dubbelklik op desbetreffende melding → De-archiveren.
Hoe start ik een nieuw onderzoek?
Hoe verwijder ik een onderzoek?
Hoe kan ik de resultaten bekijken van mijn onderzoeken?
Hoe voeg ik een functie toe?
Hoe wijzig of verwijder ik een functie?
Medewerker-onderzoek → Onderzoeken → Maak een keuze → Item toevoegen → Gegevens invullen → Opslaan.
Medewerker-onderzoek → Onderzoeken → Dubbelklik op het onderzoek van je wilt verwijderen → Verwijderen.
Medewerker-onderzoek → Resultaten. In dit overzicht zie je alle resultaten van uitgezette onderzoeken. Zo zie je onder anderen Ja, %Ja, Nee, %Nee, NVT, %NVT en %Gunstig staan.
Medewerker-onderzoek → Functiecategorieën → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de functie in → Opslaan.
Medewerker-onderzoek → Functiecategorieën → Dubbelklik op desbetreffende functie → (Pas aan) → Opslaan/ Verwijderen.
Hoe moet ik documenten toevoegen?
Hoe moet ik een document verwijderen?
Hoe kan ik een document aanpassen?
Hoe maak ik een hoofdstuk aan?
Hoe verwijder ik een hoofdstuk?
Hoe pas ik een hoofdstuk aan?
Documenten beheer → Documenten → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Bestand kiezen → Opslaan.
Documenten beheer → Documenten → Dubbelklik op het document wat je wilt verwijderen → Verwijderen.
Documenten beheer → Documenten → Dubbelklik op het document wat je wilt aanpassen → Pas hier alles aan → Opslaan.
Documenten beheer → Hoofdstukken → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
Documenten beheer → Hoofdstukken → Dubbelklik op desbetreffende hoofdstuk → Verwijderen.
Documenten beheer → Hoofdstukken → Dubbelklik op desbetreffende hoofdstuk → Pas hier de gegevens aan → Opslaan.
Hoe moet ik een Gebruiker koppelen aan een organisatorische eenheid?
Hoe maak ik een nieuwe organisatorische eenheid aan?
Kan ik een bestaande eenheid onder een andere eenheid plaatsen?
Hoe kan ik de gegevens van een eenheid aanpassen?
Hoe kan ik de rol van een gebruiker aanpassen?
Hiervoor zijn 2 mogelijkheden in het AMS bedacht.
Bestaande gebruiker: Organisatiestructuur → Kies eenheid → Gebruikers → Maak een keuze → Item toevoegen → Bestaande gebruiker → Kies gebruiker → Kies Rol → Opslaan.
Nieuwe gebruiker: Organisatiestructuur → Kies eenheid → Gebruikers → Maak een keuze → Item toevoegen → Nieuwe gebruiker → Naam, E-mail, Gebruiker soort invullen → Gereed zetten e-mail → Kies Rol → Opslaan.
Organisatiestructuur → Klik op de eenheid waar de nieuwe eenheid onder moet komen → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
Organisatiestructuur → Klik op de eenheid die je wilt verplaatsen → Onderdeel van → Selecteer de nieuw eenheid waar deze onder moet komen → Opslaan.
Organisatiestructuur → Klik op de eenheid die aangepast moet worden → Wijzig hier je gegevens → Opslaan.
Organisatiestructuur → Klik op de eenheid waar de gebruiker is gekoppeld → Gebruikers → Dubbelklik op desbetreffende gebruiker → Verander de Rol → Opslaan.
Locatie
Hoe voeg ik een locatie toe?
Hoe voeg ik BHV-ers toe aan een locatie?
Hoe verwijder ik een locatie?
BHV-ers
Hoe voeg ik een BHV-er toe?
Hoe wijzig ik de gegevens van een BHV-er?
Hoe verwijder ik een BHV-er?
Bezetting
Hoe voeg ik een bezetting toe?
Hoe wijzig ik een bezetting?
Hoe verwijder ik een bezetting?
Documenten
Hoe voeg ik een document toe?
Hoe wijzig ik een document?
Hoe verwijder ik een document?
Hoofdstukken
Hoe voeg ik een hoofdstuk toe?
Hoe wijzig ik een hoofdstuk?
Hoe verwijder ik een hoofdstuk?
Functies
Hoe maak ik een BHV functie aan?
Hoe verwijder ik een functie?
BHV-module → Locaties → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de naam van de locatie in → Selecteer de BHV-ers (Als hier geen namen staan kan je de namen toevoegen onder BHV-ers) → Opslaan.
BHV-module → Locaties → Dubbelklik op de betreffende locatie → Voeg BHV-ers toe → Opslaan.
BHV-module → Locaties → Dubbelklik op desbetreffende locatie → Verwijderen.
BHV-module → BHV-ers → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier alle gegevens in → Opslaan.
BHV-module → BHV-ers → Dubbelklik op desbetreffende BHV-er → Wijzig de gegevens → Opslaan.
BHV-module → BHV-ers → Dubbelklik op desbetreffende BHV-er → Verwijderen.
BHV-module → Bezetting → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
BHV-module → Bezetting → Dubbelklik op desbetreffende bezetting → Wijzig gegevens → Opslaan.
BHV-module → Bezetting → Dubbelklik op desbetreffende bezetting → Verwijderen.
BHV-module → Documenten → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
BHV-module → Documenten → Dubbelklik op het document dat je wilt wijzigen → Wijzig gegevens → Opslaan.
BHV-module → Documenten → Dubbelklik op desbetreffende document → Verwijderen.
BHV-module → Hoofdstukken → Maak een keuze → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
BHV-module → Hoofdstukken → Dubbelklik op desbetreffende hoofdstuk → Wijzig gegevens → Opslaan.
BHV-module → Hoofdstukken → Dubbelklik op desbetreffende hoofdstuk → Verwijderen.
BHV-module → Functies → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul de naam van de functie in → Opslaan.
BHV-module → Functies → Dubbelklik op desbetreffende functie → Verwijderen.
Hoe moet ik een Gebruiker aanmaken?
Hoe kan ik een gebruiker aanpassen?
Hoe kan ik een gebruiker verwijderen?
Hoe kan ik een gebruikersgroep toevoegen?
Vragenbak
Beschikbare vragenlijsten
Ongevallen en incidenten
Basis Risico Factoren
Hoe voeg ik een BRF toe?
Hoe verwijder ik een BRF?
Hoe voeg ik een BRF functie toe?
Hoe verwijder ik een BRF functie?
Beheer → Gebruikers → Maak een keuze → Item toevoegen → Naam, Gebruiker soort, E-mail invullen → Gereed zetten e-mail → Opslaan.
Na het aanmaken van een gebruiker moet je deze koppelen aan een organisatorische eenheid. Zie: hoe moet ik een gebruiker koppelen aan een organisatorische eenheid
Aanpassingen zoals E-mail, Wachtwoord, Gebruiker soort, Toegang, Taal een Naam etc. kan je allemaal in één keer aanpassen.
Beheer → Gebruikers → Dubbelklik op desbetreffende gebruiker → Wijzig hier alle gegevens → Opslaan.
In geval van wachtwoord wijziging altijd even Gereed zetten e-mail klikken zodat de gebruiker het nieuwe wachtwoord weet.
Beheer → Gebruikers → Dubbel klik op desbetreffende gebruiker → Verwijderen.
Beheer → Gebruikersgroepen → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de naam in → Opslaan.
Hoe kan ik een gebruikersgroep verwijderen?
Beheer → Gebruikersgroepen → Dubbelklik op desbetreffende groep → Verwijderen.
Voor het aanpassen en aanmaken van vragenlijsten verzoeken wij u contact op te nemen met de Support Desk AMS. Bij het aanpassen en aanmaken van vragenlijsten is enige uitleg noodzakelijk.
Hier staan de vragenlijsten die voor u beschikbaar zijn en dus gebruikt kunnen worden voor de RI&E.
Voor het wijzigen van het Ongevallen en Incidenten formulier verzoeken wij u contact op te nemen met de Support Desk AMS. Bij het wijzigen van het meldformulier is enige uitleg noodzakelijk.
Beheer → Basis Risico Factoren → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de gegevens in → Opslaan.
Beheer → Basis Risico Factoren → Dubbelklik op desbetreffende BRF → Verwijderen.
Beheer → BRF Functies → Maak een keuze → Item toevoegen → Vul hier de naam in → Opslaan.
Beheer → BRF Functies → Dubbelklik op desbetreffende functie → Verwijderen.
Dit is een overzicht van alle hoofdstukken die staan in de vragenlijsten die beantwoord worden onder het RI&E-dossier.
Is het mogelijk Twee Factor Authenticatie te krijgen voor het AMS?
Is het mogelijk modulaire toegang te krijgen binnen het AMS?
Kunnen er tekstuele veranderingen worden gedaan binnen het AMS?
Hoe kom ik bij mijn Bedrijfsprofiel?
Ja dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met AMS Support. Dit kan via de knop ‘Contact’ onderaan deze pagina.
Ja dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met AMS Support. Dit kan via de knop ‘Contact’ onderaan deze pagina.
Er kunnen tekstuele veranderingen gedaan worden maar dit is niet voor alles. Hetgeen wat aangepast kan worden staat hieronder beschreven.
Om bij je bedrijfsprofiel te komen ga je naar Organisatiestructuur en klik je vervolgens op jouw bedrijfsnaam die gekleurd is. Nu zie je de bedrijfsgegevens en kan je in de blauwe balk op bedrijfsprofiel klikken. In het bedrijfsprofiel kan je alle gegevens noteren van jouw bedrijf.
Het is mogelijk om een vragenlijst te maken binnen het AMS met behulp van de vragenbak module en buiten het AMS met behulp van het CSV-inleesbestand. Het CSV-inleesbestand vragenlijsten is op te vragen bij een van onze adviseurs of via de Support Desk. Onderaan de pagina staat de knop ‘Contact’ waarmee contact opgenomen kan worden met de Support Desk.
Dien een melding in bij het Customer Succes Team van AMS. We helpen je graag verder.